Unikali metodika, kuri padės Jums gyventi be nugaros skausmo!

I - V nuo 8:00 iki 20:00
VI nuo 10:00 iki 18:00

Vytauto pr. 23, Kaunas
+370 633 24100

Ąžuolyno 7, Vilnius
+370 645 599 33

Kaip išvengti nugaros skausmo miegant

Kaip išvengti nugaros skausmo miegant

>>>

Nerimstantis nugaros skausmas naktį – nemielas kompanionas. Jis neleidžia kokybiškai išsimiegoti, atstatyti jėgų ir energijos balanso, tad dieną tenka pradėti nepailsėjus. Vaistai nuo skausmo tokiu atveju problemos nesprendžia, tik slopindami nemalonius pojūčius suteikia laiko problemai gilėti. Ieva Adomėnienė, stuburo ir sveikatingumo centro „Sveikatos sala” kineziterapeutė rekomenduoja skausmo priežasčių paieškas ir sprendimo būdus palikti specialistams, o patiems atkreipti dėmesį į ergonomiško miego taisykles, padėsiančias išvengti arba sumažinti nugaros skausmą miegant.

Jei miegodami diskomfortą jaučiate tik kartais, gali būti, kad tiesiog atsigulėte į nepatogią padėtį arba maudimą ir skausmą išprovokavo netipinis ar didesnis fizinis krūvis dienos metu, sportinė veikla, ilga kelionė, privertusi nepatogiai sėdėti vienoje vietoje. Pakeiskite padėtį ir gali būti, kad nemalonus jausmas liausis, o jei simptomai nesikartos kitą naktį, būsite patyrę tik momentinį nepatogumą.

Tačiau jei skausmas kartojasi kasnakt – būtina ieškoti tą skausmą sukeliančių priežasčių. Kaltinti nepatogų čiužinį ar sunkią dieną tokiu atveju jau būtų neprotinga. Nuolat pasikartojantis monotoniškas ar aštrus skausmas gali signalizuoti apie prasidedančias, o gal jau ir įsisenėjusias problemas stubure, apie tarpslanksteliniuose diskuose atsirandančius pakitimus, dirginančius nervą, taip pat urologines, ginekologines ar žarnyno problemas.

Kadangi kiekvieno žmogaus atvejis individualus, tik specialistai gali diagnozuoti skausmo priežastį ir tik jie gali skirti padėtį lengvinančias bei problemą sprendžiančias procedūras, tinkamai parinkti fizinį krūvį bei sudaryti specialią mankštą. Žinoma, net ir ėmus vykdyti visas specialistų rekomendacijas, skausmas nedingtsa per dieną ar savaitę. Būtina apsišarvuoti kantrybe ir atkreipti dėmesį į miego vietą – ar ji ergonomiška, ar miego poza sveika?

Visų pirma, lova turi būti patogi, čiužinys vidutinio kietumo (nei per minkštas, nei per kietas). Itin svarbi pagalvė, ji turi būti parinkta pagal žmogaus kompleksiją – jei pečiai platesni, ir  pagalvė turi būti aukštesnė. Beje, miegojimas be pagalvės nėra tinkamas stuburui, pagalvė reikalinga visais atvejais, ar miegame ant šono, ar ant nugaros, nes ji padeda išlaikyti stuburo ašį tiesią. Gulint ant šono pagalvė turi pilnai užpildyti ertmę nuo peties iki ausies, kad kaklas gulėtų tiesiai ir būtų lyg įtvirtintas. Jei pagalvė bus per žema, kaklas links žemyn, jei per didelė – bus laužiamas į viršų. Tad dar kartą norėčiau pabrėžti, kad pagalvė turi padėti išlaikyti kaklą ir visą stuburą tiesų.

Neretai sulaukiu klausimų apie ortopedines pagalves. Nereikėtų apie jų reikalingumą asmeniškai jums spręsti vien iš kaimynų rekomendacijų ar reklaminių tekstų. Ortopedinių pagalvių yra skirtingų formų ir dydžių, o tai reiškia, kad jos skirtos konkrečiai problemai spręsti. Ar jums reikia ortopedinės pagalvės ir būtent kokios, gali atsakyti kineziterapeutas. Parenkant pagalvę, ypač jei žmogus turi problemų kaklinėje stuburo dalyje, būtina atsižvelgti ir įvertinti laikyseną, stuburo formą, esamas problemas.

Svarbi ir miego padėtis. Reikėtų vengti miego ant pilvo, nes tokioje padėtyje mes visą savo stuburą nuo dubens iki kaklo persukame tarsi sraigtą ir tik laiko klausimas, kada „išmiegosime” sau kakle ar juosmeninėje dalyje išvaržą. Pačios ergonomiškiausios ir sveikiausios miego padėtys yra ant šono arba ant nugaros. Miegant ant šono rekomenduojama tarp kelių įsidėti pagalvę, ji padės stabiliau išlaikyti juosmeninę stuburo dalį ir nekryžiuojant kojų dubens ašį išlaikyti tiesią. Pagalvė tarp kojų taip pat padeda kovoti su noru miegant virsti ant pilvo.

Miegant ant nugaros reikėtų vengti gulėti ištiestomis kojomis, nes taip formuojasi laužimas stuburo juosmeninėje dalyje. Ši taisyklė galioja ir miegant, ir tiesiog prigulus pailsėti. Nedidelę pagalvėlę ar sususktą pleduką reikėtų pasikišti po keliais, kad kojos nebūtų ištiestos.

Dažnai klientai skundžiasi miego metu jaučiantys skausmą kaklinėje arba juosmeninėje dalyje ir prašo konkrečių rekomendacijų. Skaudant kaklui itin atidžiai reikėtų rinktis pagalvę, o išvengti diskomforto juosmeninėje dalyje dažnai padeda pagalvė tarp kelių. Tačiau stuburas yra viena sistema, tad skausmo lokacija ne visada nurodo skausmo priežasties vietą. Būtina laikytis bendrų miego ergonomikos rekomendacijų, o individualaus problemos sprendimo recepto teirautis kineziterapeuto.

Prisijunkite prie pokalbio