Unikali metodika, kuri padės Jums gyventi be nugaros skausmo!

I - V nuo 8:00 iki 20:00
VI nuo 10:00 iki 18:00

Vytauto pr. 23, Kaunas
+370 633 24100

Ąžuolyno 7, Vilnius
+370 645 599 33

Ką būtina žinoti, kai skauda uodegikaulį

Ką būtina žinoti, kai skauda uodegikaulį

>>>

Esame stuburo ir sveikatingumo centras, tad mūsų akiratyje viso jūsų stuburo sveikata. Dažniausiai esame priversti kalbėti ir dirbti su juosmeninės bei kaklinės stuburo dalies išvaržų padariniais, tačiau, šiandien norime atkreipti dėmesį į kiek primirštą stuburo dalį – uodegikaulį. Apie tai, ką būtina žinoti skaudant uodegikauliui, pasakoja stuburo ir sveikatingumo centro „Sveikatos sala” kineziterapeutė Ieva Adomėnienė.

Tenka pripažinti, kad rudimentine skeleto dalimi šiandien laikomas uodegikaulis, kadaise mums buvo aktualesnis. Tačiau tuo pačiu manau, kad mumyse nėra nereikalingų kūno dalių. Tai, ką turime savyje – reikalinga, uodegikaulis – ne išimtis.

Iš pirmo žvilgsnio, apatinė stuburo dalis, pats jo galiukas nekelia tiek problemų, kaip likusi mūsų kūno ašis. Tačiau problemų pasitaiko ir jos tikrai skausmingos. Neretai tas skausmingas problemas išprovokuoja uodegikaulio forma. Ji gali būti labai įvairi: vienokia vyrų, kitokia moterų, o dar ir kiekvieno žmogaus anatomija lemia įvairius skirtumus. Daugausia keblumų kyla, kai uodegikaulis yra užsisukęs, užsilenkęs. Dėl tokių formos ypatumų bei sėdimo darbo (ilgalaikio fizinio spaudimo ne tik juosmeninei stuburo daliai, bet, neišvengiamai, ir uodegikaului) gali atsirasti skausmas, nors uodegikaulis nepatyrė nei traumų, nei lūžių. Klientai tokiais atvejais dažnai skundžiasi ne tik skausmu, bet ir diskomfortu, „lyg sėdėtum ant kieto golfo ar teniso kamuoliuko”. Atsistojus skausmas ir nepatogumas praeina, o atsisėdus ima kamuoti vėl.

Tad ką daryti, jei negali nesėdėti? Visų pirma reikėtų įsitikinti, ar tikrai kalta uodegikaulio forma. Tačiau tai padaryti išoriškai, t.y. apžiūros metu praktiškai neįmanoma. Tenka atlikti magnetinio rezonanso arba rentgeno tyrimus. Matant uodegikaulio formą galima parinkti efektyviausias priemones. Dažniausiai rekomenduojame specialias pagalvėles, skirtas sėdėjimui, kurios tolygiai paskirsto apkrovą ir turi išformuotą skylę viduryje, tad uodegikaulis sėdint tiesiogiai nedirginamas.

Tokios pagalvės rekomenduojamos ir patyrus uodegikaulio traumą. Uodegikaulio traumų padariniai (stiprūs sumušimai, skilimai, lūžiai) labai skausmingi ir sunkiai gyja, nes šios kūno dalies neįmanoma sugipsuoti ir bet koks ilgesnis sėdėjimas ilgina gijimo procesą. Patyrus uodegikaulio traumą, pirmus mėnesius rekomenduojama nesėdėti, o vėliau sėdėti ant specialios pagalvėlės. Taip pat praverstų profilaktinės priemonės, kurias mes rekomenduojame ir esant juosmeninės dalies skausmui: pabūti keturiomis atrėmus krūtinės ląstą, paropoti, miegoti ant šono tarp kelių įsidėjus pagalvėlę (ji neleis dubeniui persisukti ir neišjudins uodegikaulio). Abiem atvejais, tiek esant skausmui dėl uodegikaulio formos, tiek po šios stuburo dalies traumos, nerekomenduojama važiuoti dviračiu.

Dar viena, tiesa, sunkiai diagnozuojama, uodegikaulio skausmo priežastimi gali būti didelė dubens bei sėdmenų raumenų asimetrija. Yra raumenų, kurie tvirtinasi prie uodegikaulio ir jei tarp jų yra disbalansas, uodegikaulis gali būti patemptas pačių raumenų. Šiuo atveju nieko nėra geriau už reguliarią mankštą ir visų kūno raumenų balanso palaikymą.

Prisijunkite prie pokalbio